söndag 27 februari 2011

Instängd

Den tunga luften får mina lungor att vilja kollapsa och den enda igenkännbara doften kommer från mögel som växer längs väggarnas fuktiga tapeter. Kylan har börjat tränga in genom mina våta kläder men ändock känner jag inte i närhet en vilja av att ens fundera på att ge upp. Flera chanser till kommer att ges och en dag kommer jag här ifrån. Har man misslyckats en eller två gånger så säger det inget mer än att möjligheterna ökar och att ansträngningarna bör intensifieras. Jag vet inte hur det kommer att bli nästa gång men jag vet att jag kommer försöka igen. Vare sig ett misslyckande kommer ske eller inte. Ett misslyckande till skulle bara tynga ner mig till en början för att sedan stärka psyket ungefär som en drog som kräver att du ökar dosen för att känna samma effekt som tidigare. Inget hindrar mig för att komma härifrån. Det enda som påverkar något är tiden som väntar på att den skall vara inne.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med dina polis-drömmar!
    Eller dina försök att komma ifrån Asko..

    Vilket som..

    :D

    SvaraRadera