måndag 7 mars 2011

Dragon Age 2 på väg!

I veckan kommer den efterlängtade andra delen av Dragon Age. Något jag väntat länge på. Glömde nästan av att spelet var på väg men idag slog det mig att på torsdag börjar äventyret. Kanske bör man stänga in sig ett tag och bara koncentrera sig på att spela och glömma att den riktiga världen existerar. Om alla skulle vara ärliga så finns det i spelvärldens alla världar som tilltalar en mer ett detta. Ibland är det dock skönare att få drömma än att uppleva för ett svärd svingar jag sannerligen bättre i ett spel än i verkligheten

Spelade Dragon Age Origins som jag till en början egentligen inte fattade mycket tycke för och det första som störde mig var egentligen den relativt enkla grafiken och den släpande kameran. Som om bilden visade något som fick PS3an att slöa till. Efter några minuters spelande upptäckte jag istället att det fanns något i spelet som fick mig att känna attraktion och vilja spela mer. Dialogerna, storyn och alla andra möjligheter i spelet fick mig att bara vilja fortsätta och det enda jag kunde tänka på när jag lämnade spelrummet var att jag ville tillbaka. Tillbaka till Dragon Age världen och kämpa för de goda eller om man så vill vara ett riktigt svin och fatta beslut man aldrig kunnat tänka sig göra någon annanstans.

Rekommenderar starkt Dragon Age om du är en person som älskar rå fantasi med både humor, allvar och oändliga valmöjligheter (nästan oändliga i alla fall för något som är oändligt finns väl inte, eller?). Många timmar kommer gå åt när andra delen kommer och jag har inte ens hunnit tänka på hur jag ska hinna med att andas, äta och dricka. Vidare recensioner om tvåan kommer senare när jag börjat testa det. Tills dess, gott spelande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar